CRM Kullanmanın Şirketinize Faydaları
İçindekiler
- 1 CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) Nedir?
- 2 CRM’i Kimler Kullanmalı?
- 2.1 Tek bir sistem üzerinden verilerinizi kolayca yönetme
- 2.2 Potansiyel müşterilerle iletişime geçme
- 2.3 Saha ekibinizin etkinliklerini organize etme
- 2.4 Etkin satış yönetimi sağlama
- 2.5 Pratik teklif hazırlama
- 2.6 Saha ekibinizin ve satışlarınızın hızlıca analizlerini yapma
- 2.7 En çok talep edilen ürün veya hizmetlerinizi sıralama
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) Nedir?
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), firmaların müşterileri ve potansiyel müşterileri ile arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri yönetmek için kullandığı yazılımlardır. CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) ile müşterileriniz ile aranızdaki iş ilişkilerinizi düzenlemenize ve karlılığınızı artırmanızda kolaylık sağlar.
CRM’i Kimler Kullanmalı?
Bundan otuz yıl önce müşterinin işletmeler için hiçbir önemi yoktu. Dünya tek kelimeyle bir arz cennetiydi. Ne üreteceğine, nasıl satacağına, fiyatın ne olacağına işletmeler karar veriyor ve hatta müşterileri kimi zaman paralarını önceden alarak, mal kuyruğunda aylarca bekletiyorlardı.
Bugün ise ortam tam bir alıcı cennetine dönüştü. Rakiplerin sayısı küreselleşmeyle birlikte , artmaktadır. Her yıl çalışılan alana yeni yeni rakipler girmektedir. Alıcıların önlerindeki alternatifler arttıkça, fiyata karşı giderek daha duyarlı hale gelmektedirler. Ürünleri yada hizmetleri farklılaştırma gittikçe önem kazanmaktadır.
Müşteri odaklı düşünme bu noktada ortaya çıkmaktadır. Koşulsuz müşteri tatmini sağlamak için müşteriyi hem alışveriş sırasında hem de satış sonrasında, maliyeti ne olursa olsun, hoş tutmayı içerir. Çünkü bu yolla müşterinin sadakatini sağlamak, maliyetleri fazlasıyla karşılayacaktır.
Müşteri sadakatini sağlamak da müşterilerinizi iyi tanımaktan geçiyor. Hal böyle olunca müşterilerin hangi ürünleri aldığı, hangi sıklıkla, hangi şubelerden alışveriş yaptığı, gibi bir çok bilgi önem kazanmakta ve bu bilgileri bir şekilde saklayarak hızlı bir şekilde bu bilgilere ulaşmak gerekiyor.
DİA CRM çözümü ile müşteri odaklı çalışarak; müşterilerinizi tanıyabilir, müşterilerinizin ihtiyaçlarını anlayabilir, onlara uygun olarak hizmetlerinizde ve ürünleriniz geliştirmeler yapabilirsiniz. CRM Yönetiminin şirketiniz için sağlayacağı başlıca faydaları aşağıda sizler için sıraladık.
-
Tek bir sistem üzerinden verilerinizi kolayca yönetme
DİA CRM çözümleriyle, karışık olarak arşivlediğiniz verilerinizi tek bir yerde depolayarak, şirket içi çalışanlarınızın her yerden anında ve kolayca erişmesine olanak sağlar. CRM çözümleriyle görev takibi yapabilir, müşterilerle yapılan görüşmelerin notlarını kontrol edebilir, siparişlerinizi tek bir sistem üzerinde depolayarak, takip edebilir ve yönetebilirsiniz.
-
Potansiyel müşterilerle iletişime geçme
DİA CRM çözümleriyle, hazırladığınız formları dolduran potansiyel müşteri bilgilerini sisteminize aktararak satış ekiplerinize kolayca iletebilirsiniz. Anında takip ile yeni müşteri kazanarak satışlarınızı arttırabilirsiniz.
-
Saha ekibinizin etkinliklerini organize etme
DİA CRM çözümleriyle, saha ekibinizin müşteri ilişkilerini, yaptığı ziyaretlerin ve bir sonraki etkinliği anında takip ederek gerekli yönlendirmeleri yapabilirsiniz. Saha ekibinizin de kendi içinde haberleşmesini sağlayarak ekip içi çalışma verimliliğini artırabilirsiniz.
-
Etkin satış yönetimi sağlama
DİA CRM çözümleriyle, etkin satış yönetimi ile müşteri ile yapılan ilk görüşmelerinizden başlayarak tüm aşamalara kolayca erişerek satışlarınızın her anını takip edebilirsiniz. Bu şekilde müşterilerinizi sekmentasyonlarla ayırarak belli özelliklere uyan müşterilerinize hızlıca ulaşabilir, müşterilerinize özel kampanyalar düzenleyebiliriz.
-
Pratik teklif hazırlama
DİA CRM çözümleriyle, mobil cihazlarınız üzerinden CRM çözümümüzü kullanarak işletmenize özel oluşturulmuş teklif şablonları oluşturabilir ve bu şekilde tekliflerinizi hızlıca hazırlayarak müşteri memnuniyeti yaratabilirsiniz.
-
Saha ekibinizin ve satışlarınızın hızlıca analizlerini yapma
DİA CRM çözümüyle, saha ekibinizdekilere verilen görevlerin istatiksel bilgilerine ulaşıp, kimin kaç müşteri ve kaç satış yaptığını, yapılan satışları ve aşamalarını, yapılamayan satışların durumlarını, yapılan satışların toplam tutarlarını kolayca kontrol edebilir, tüm bu bilgilere anında ulaşarak, performans analiz yapabilirsiniz. Geliştirilmesi gerekenleri doğru saptayarak saha ekibinizi daha etkin yönetebilirsiniz.
-
En çok talep edilen ürün veya hizmetlerinizi sıralama
DİA CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) çözümüyle, müşterilerinizin en çok hangi ürününüze veya hizmetinize talep gösterdiğini, bu ürün ve hizmetlerinizin stok durumlarının takibini sağlayarak müşteri isteklerini anlayıp, kategorize edebilirsiniz.
DİA CRM Çözümleri ile stratejik planınızı oluşturarak müşteri ilişkilerinde sorunsuz bir yönetim sistemine sahip olabilirsiniz. Hemen denemek için demoyu inceleyebilirsiniz.