Pazaryeri Entegrasyonu Nedir, Nasıl Yapılır?
Günümüzde e-ticarete olan ilgi günden güne artarken, pazaryeri entegrasyonu nedir sorusuna olan merak da artmaktadır. Pazaryeri entegrasyonu (Marketplace integration) hakkında merak edilen her şeyi, bu yazımızda anlatmaya çalıştık.
İçindekiler
Pazaryeri Nedir?
İnternet ortamında hem satıcıların hem de alıcıların bir araya geldikleri platformlara pazaryeri denir. Pazaryerleri sayesinde insanlar, istedikleri ürüne, istedikleri yerden ulaşabilmektedir. Böylece hem zamandan tasarruf edilirken, hem de fiyat karşılaştırmaları yapılarak uygun fiyatlı ürünlere ulaşılabilmektedir. Öte yandan online pazaryerlerindeki çeşitlilik de, alıcılar için önemli bir avantaj sağlamaktadır.
Neden Pazaryerleri ile Çalışılmalıdır?
Şirketlerin bir pazaryeri ile çalışmalarının avantajları aşağıdaki gibidir:
- Alıcılar birbirinden farklı online satış sitelerinde gezerek, farklı satıcılarla ve farklı ürünlerle karşılaşmaktan ve bunları karşılaştırmaktan mutlu olurlar. Bu nedenle bir şirketin sadece kendi internet sitesi üzerinden online satış yapması doğru değildir. Böyle şirketler oldukça düşük bir kitleye online satış gerçekleştirecek ve online satıştan elde edebileceği potansiyel gelirden uzak kalacaktır.
- Pazaryerleriyle çalışmak güvenlidir. Güven ortamı hem alıcılar hem de satıcılar için sağlanır. Bu güvenli satış ortamı, firmanızın da daha güvenilir bir hale gelmesini sağlar.
- Pazaryerleri, kendi kendilerine aktif bir şekilde reklam ve pazarlama faaliyetleri yürütürler. Ortaya koydukları dönemsel kampanyalarla da alıcıları kendilerine çekmeyi başarırlar. Böylece pazaryerleri ile birlikte çalışan firmalar, hiçbir masraf yapmadan çok sayıda alıcıya ulaşabilirler.
Pazaryeri Entegrasyonu Nedir?
Sanal ortamda çok sayıda şirket, çeşitli alanlarda mal ve hizmetlerini satışa sunabilmektedir. İşte tam da bu noktada pazaryeri entegrasyonu, birbirinden çeşitli e-ticaret platformları arasında şirketler için bir veri alışverişi sağlanmasına verilen addır. Şirketler için farklı farklı pazaryerleri arasındaki iletişimi ve veri alışverişini sağlayan bu yazılımlar, bu sektörde hizmet veren şirketler tarafından sunulurlar. Günümüz gelişen teknolojileri sayesinde, farklı farklı pazaryerleri arasındaki iletişimin, şahıslar tarafından sağlanmasına gerek kalmamıştır. Çeşitli yazılımlar sayesinde hem otomatik olarak hem de hızlı bir şekilde veri akışı sağlanabilmektedir. Öte yandan yazılımların tüm veri akışını otomatik olarak gerçekleştirmesinden kaynaklı olarak, insanoğlunun yapabileceği hataları sıfıra indirmek de mümkün olmuştur.
Pazaryeri Entegrasyonu Örneği
Gittigidiyor, N11, Hepsiburada ve Trendyol gibi internet platformlarında dükkanı bulunan bir firma, bu birbirinden farklı pazaryerleri arasında bir iletişim ve veri akışı sağlamalıdır. Pazaryeri entegrasyonu sayesinde, tüm pazaryerlerindeki ürünlerin stok durumu, satışları, kargo işlemleri ve faturalamaları kolaylıkla yapılabilirken, bütün bu veriler e-ticaret platformları arasında dolaşabilmektedir. Bu sayede çeşitli pazaryerlerinde var olan mağazalar arasındaki iletişim ve koordinasyon da güçlü olur.
Pazaryeri Entegrasyonunun Önemi
Pazaryeri entegrasyonunun önemi hakkında bilgiler paylaşmadan önce, pazaryerlerinin firmalara sağladığı avantajlardan biraz söz etmemiz gerekiyor. Çok sayıda şirket, küçük komisyonlar ve listeleme ücretleri ödeyerek, normal şartlarda hiçbir zaman ulaşamayacakları müşterilere kolayca ulaşabilmektedir. Pazaryerleri hem alıcılara hem de satıcılara çok çeşitli avantajlar sunduğu için, bu iki tarafı kolaylıkla buluşturabilmektedir. Pazaryerlerini tercih etmek yerine, kendi internet siteleri üzerinden online satış yapmaya çalışan firmalar, çok daha küçük kitlelere ulaşabilmektedir. Çünkü alıcıların çok büyük bir bölümü, hem çeşitliliğin hem de güvenilirliğin yüksek olduğu pazaryerlerini kullanmayı tercih ederler. Böylece alıcılar ürün çeşitliliğinden faydalanarak, fiyat karşılaştırmaları yapmaktan da memnuniyet duyarlar. Öte yandan marka değeri yaratabilmek için pazaryerleri, hem alıcıların hem de satıcıların haklarını sonuna kadar savunurlar ve güvenilir bir alışveriş ortamı yaratmaya çalışırlar. Hal böyle olunca, pazaryeri entegrasyonu yapmak firmalar için kaçınılmaz bir hale gelir. Peki pazaryeri entegrasyonunun avantajları nelerdir?
Avantajlarıyla Pazaryeri Entegrasyonu
Pazaryerleriyle beraber hareket etmeye başlayan şirketler, bu platformlardaki pazarlama faaliyetlerine de katılım gösterirler. Çeşitli reklamlar yayınlanabilir ya da ürünleri öne çıkarma işlemleri yapılabilir. Böylece müşterilere ulaşmak çok daha kolay bir hal alır. Doğal olarak bu online ticaret platformları arasında herhangi bir iletişim problemi yaşanmaması için de pazaryeri entegrasyonu yapılmalıdır. Pazaryeri entegrasyonunun avantajları, genel olarak aşağıdakilerden oluşmaktadır:
- Sipariş ve ödeme alma kolaylığı
- Kargo fişi yazdırabilme kolaylığı
- Stok takibi yapabilme kolaylığı
- Fatura kesme kolaylığı
DİA’nın e-ticaret sistemi DİA E-Power’ı da pazaryerlerine entegre bir şekilde kullanabilirsiniz. Daha detaylı bilgi için formu doldurun, sizi arayalım!
Tüm bu işlemler online olarak gerçekleştirilebilirken, birbirinden farklı mağazalar arasında veri alışverişi hatasız ve otomatik olarak gerçekleştirilebilmektedir. Bu sayede çok sayıda zor ve zaman alıcı işlem, hiçbir insan gücüne ihtiyaç duyulmadan otomatik olarak tek bir yazılım üstünden gerçekleştirilebilmektedir.