Küçük İşletmelerde Tedarik Zinciri Problemleri
Covid-19 pandemisinin ortaya çıkmasından bu yana, küresel tedarik zincirleri büyük bir baskı altına girdiler. Dünyanın en büyük ticaret ağlarındaki üreticiler ve nakliyeciler, değişen Covid-19 kısıtlamaları nedeniyle kesintiler yaşarken, küçük işletmelerin mal tedariği, satış ve dağıtım süreçleri de problemlerle karşılaşmaya başladı. Her ne kadar aşının bulunması ve aşılanmanın artmasıyla normalleşme devam ediyor olsa da, kesintilerin 2022 yılı sonlarına kadar devam edeceği öngörülüyor.
Tedarik zincirinde yaşanan aksaklıklar, tam da e-ticaretin, tarihinin en büyük sıçrayışını yaptığı döneme denk geldi. İnsanlar tümüyle çevrimiçi alışverişe yöneldiler ve küçük işletmelerin tedarik zincirinde yaşadığı sıkıntılar müşteri memnuniyetsizliklerine yol açtı.
Bütün zorluklara rağmen e-ticaretin yaşadığı yükseliş, özellikle kapanma dönemlerinde küçük işletmelerin hayatta kalmasına büyük katkı sundu.
İçindekiler
- 1 Küçük İşletmeler E-Ticaretin Yükselişinden Nasıl Yararlanabilir?
- 2 Küçük İşletmeler Dağıtım Gecikmelerini Nasıl En Aza İndirebilir?
- 3 Tedarik ve Dağıtım Kanallarını Çeşitlendirmek Neden Önemli?
- 4 Küçük İşletmeler Aynı Gün Teslimat ve Ücretsiz İade Gibi Seçenekler Sunan Devlerle Nasıl Rekabet Edebilir?
Küçük İşletmeler E-Ticaretin Yükselişinden Nasıl Yararlanabilir?
Covid-19 pandemisinin ortaya çıkmasından bu yana iki farklı eğilim ortaya çıktı: İnsanların alışveriş yapma tarzı tamamen değişti ve bunun bir sonucu olarak, her zamankinden daha fazla sayıda küçük işletme online satışa geçiş yaptı. Bu dönem küçük işletmeler için büyük fırsatlar doğurdu. Öte yandan online satış sonrası paket servis hizmet seçenekleri artarken, maliyetler de hiç olmadığı kadar düştü. Küçük işletmeler, nakliye maliyetlerinin rekabete bağlı olarak giderek azaldığı bu dönemi iyi değerlendirmeli.
Küçük İşletmeler Dağıtım Gecikmelerini Nasıl En Aza İndirebilir?
Küçük işletmelerin dağıtım zincirinde yaşanabilecek aksaklıklara ve gecikmelere karşı ilk yapmaları gereken, alışverişlerin artış gösterdiği yılbaşı ve bayram gibi dönemlere hazırlıklı girmeleridir. Böyle dönemlerde müşterilere erken alışveriş fırsatları sunmak, alışveriş dönemlerinden önceki günlere son tarihler koyarak kampanyalar oluşturmak ve mümkün olduğunca müşterileri uyarmak hayat kurtarıcı olur. Müşterilerin yaşayabilecekleri hayal kırıklıklarının da önüne geçer.
Tedarik ve Dağıtım Kanallarını Çeşitlendirmek Neden Önemli?
Küresel tedarik zincirinde yaşanan aksaklıklarla birlikte, küçük işletmelerin siparişlerini nasıl karşılayabileceklerini iyi düşünmeleri gerekiyor. Özellikle ulaştırma yöntemlerinin çeşitlendirilmesi ve esnek bir yapı sergilenmesi büyük fark yaratıyor. Bu yüzden küçük işletmelerin hem küçük ve yerel hizmet sağlayıcılarla çalışması, hem de zor zamanlar için kendisini kanıtlamış büyük dağıtımcılara sırtını yaslaması gerekiyor. Böylece zincirde yaşanabilecek bağlantı kopukluklarında elde seçenekler olur.
Küçük İşletmeler Aynı Gün Teslimat ve Ücretsiz İade Gibi Seçenekler Sunan Devlerle Nasıl Rekabet Edebilir?
Küçük işletmelerin esnek yapısı, devleşmiş rakiplere karşı avantajlar sunar. Markanın kişiselleştirilebilir oluşu burada en önemli anahtardır. Örneğin organik ürünler satan bir işletmenin geri dönüştürülebilir paketlemeler yapması fark yaratacaktır. Çünkü müşterileri çevre bilincine sahip kişilerden oluşur. Bu da müşterilerin markaya sadık kalmasına ve çevre dostu paketlemeyi tercih eden işletmeyi takdir etmesine neden olur. Küçük işletmeler, perakende devleriyle rekabet edebilmek için, verdiği hizmete daha fazla özen göstermelidir. Güçlü rakiplerle rekabet için izlenebilecek diğer yollar ise şunlardır:
- Belirli bir miktarın üzerindeki siparişler için ücretsiz kargo gibi basit taktikler uygulanabilir. Küçük işletmelerin macera aramaktan vazgeçmesi ve denenmiş, güvenilir stratejileri izlemesi de oldukça önemlidir. Küçük işletmelerin bu stratejileri çevrimiçi alışveriş deneyimine nasıl entegre edebileceğini araştırması gerekmektedir.
- Yılbaşı, sevgililer günü, anneler günü ya da babalar günü gibi dönemler, çevrimiçi satış yapan küçük işletmeler için heyecan verici dönemlerdir. Doğru stratejiler ve biraz planlama ile tedarik zincirinde yaşanabilecek problemlerin etkisini en aza indirmek mümkündür.
- DİA Mobil sayesinde teslimat sürelerinin kontrolü sağlanabilirken, lokasyon ve konum özellikleri sayesinde müşteriye tam saat verebilmek bile mümkün olur. Ayrıca DİA Mobil her zaman kullanıcısının yanında olduğu için, ürünlerde herhangi bir sorun ya da deformasyon olması halinde bu durum hemen tespit edilebilir ve derhal satıştan iade işlemleri yapılabilir. Yine cari işlemleri ödeme, tahsilat, fatura veya makbuz işlemleri ile tedarikçi ve müşterilere oldukça hızlı işlem yapılabilmektedir. Bu da şirketinize duyulan güveni artırmaktadır.
DİA Yazılım tam 18 yıldır küçük işletmelerin yanında olmaya devam ediyor. Dijital dönüşüme ilk adımı atmak için formu doldurun, sizi arayalım!