Paket Servis Programı Nedir?
Paket servis programı, siparişlerin düzgün ve eksiksiz bir şekilde adreslere gönderilebilmesini sağlayabilmek için geliştirilmiş yazılımlara denir.
Paket servis programları, müşterilerin sipariş vermesiyle birlikte müşteri ismi, telefon numarası, adres bilgileri gibi verileri restoranlara ileterek, sipariş sürecinin tüm aşamalarını yöneten sistemlerdir. Aynı zamanda paket servis programlarında, arama ile sipariş veren müşterilerin bilgileri de kaydedilebilir ve bir dahaki aramalarında otomatik olarak tüm bilgileri ekranda görülür. Böylece telefonla sipariş veren insanlardan her defasında adres bilgileri istenmez.
Paket servis programlarında sipariş detaylarının tümünü çıktı olarak almak da mümkündür. Böylece kurye gerektiğinde bu bilgileri rahatlıkla siparişi götürdüğü esnada inceleyebilir. Aynı şekilde kuryeler, mobil cihazları üzerinden de bu bilgilere erişebilirler.
Bir paket servis programı, müşterilerin ne sıklıkla restoranı tercih ettiğini, örneğin hangi siparişten sonra sipariş vermeyi bıraktığını gibi çok sayıda veriyi gösterebilen detaylı raporlama özelliğine de sahip olmalıdır. İşletmeler için en çok hangi mahallelerden sipariş aldıklarını görebilmek oldukça önemlidir. Program üzerinden hangi raporların alınabileceği, işletme yöneticilerinin yaratıcılığına kalmıştır.
Paket Servis Programlarının Faydaları
Genel olarak bir paket servis programı kullanmanın faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz:
- Paket servis programları müşteri memnuniyetini artırır. Müşterilerden sürekli adres ve iletişim bilgileri istemeye gerek kalmaz.
- Sipariş süreçlerinde yapılan hataların önüne geçilir.
- Kuryelerle müşteriler arasındaki iletişimi minimuma indirerek, kargaşanın önüne geçer.
- Müşterilerin sipariş verdikleri sırada özel olarak ilettikleri istekler rahatlıkla görülebilir ve böylece siparişler eksiksiz olarak gönderilebilir.
- Kuryelerin performans değerlendirmeleri rapor olarak alınabilir ve siparişlerin müşterilere ulaşma hızlarının ortalaması her bir kurye için ayrı ayrı çıkarılabilir.
- Müşteriler için özel kampanyalar oluşturulabilir ve toplu SMS gönderme gibi işlemlerle kampanyalardan faydalanmaları sağlanabilir. Böylece müşteri sadakati artırılabilir.
- Getir ve yemek sepeti entegrasyonu ile, tek bir ekrandan tüm işlemler yapılabilir.
Bu sistemlerin genel faydası, müşteri ile işletme arasındaki bağın kuvvetlendirilmesidir. Özünde müşterilerin çok daha rahat ve pratik bir şekilde sipariş verebildiği, işletmenin ise hızlı ve kaliteli sipariş gönderebildiği bir köprü görevi görürler.
Paket servis programları ile günlük satış oranları rahatlıkla izlenebilir ve satış analizleri alınabilir. Öte yandan müşteriler için notlar da oluşturulabilir. Böylece örneğin hiçbir zaman siparişin yanında turşu istemeyen müşterilere inatla turşu göndermeye devam edilmez.
En İyi Paket Servis Programı
Genel olarak paket servis programlarının kurulumu ve kullanımı oldukça kolaydır. Bu yüzden günümüzde oldukça yaygın hale gelmiştir. Gıda sektöründe hizmet veren işletmeler hızla paket servis programlarına geçiş yapmaktadır. Özellikle zamandan tasarruf yönüyle büyük bir fark yaratmaktadır. Ayrıca işletme için tüm paket servis talepleri bir düzene oturduğu için, kargaşanın ve hataların büyük oranda önüne geçilir. Özellikle Covid-19 pandemisiyle beraber artan evden sipariş verme alışkanlığı, tüm işletmelerin paket servis programı kullanmalarını neredeyse zorunlu kılmaya başladı. Böylece geleneksel kağıt adisyon kullanımı ve telefonla sipariş alıp deftere yazma devri kapanmış oldu.
Türkiye’nin en gelişmiş bulut tabanlı ERP yazılımı olan DİA, Yemek Sepeti ve Getir entegrasyonu ile tüm yeme-içme işletmelerine uçtan uca çözümler sunmaktadır. Siz de işletmenizi dijitale taşımak için aşağıda yer alan formu doldurabilirsiniz.