E-Ticarette Lojistiği Yönetmenin 6 Püf Noktası
E-Ticarette lojistik sürekli dinamik olması ve aksamaması gereken bir bölümdür. Müşteri ile aranızda kurduğunuz tedarik zinciri sağlam olursa, müşteri memnuniyeti ve firmanız hakkındaki pozitif geri dönüşler artacaktır. Sattığınız ürünler satışlarınızda çok etkili olsa da; sitenizin üstünde kötü imaj bırakacak ve sizi en kötü etkileyecek olan şey, tedarik sisteminizin tıkanmasıdır. Eğer müşterilere sağlam ve hızlı bir şekilde ürününü ulaştırırsanız firmanız müşterilerin gözünde her türlü iyi bir firma olacaktır. Bunun için de lojistiği sistemli bir şekilde yönetmeniz ve sürekli kontrol etmeniz gerekmektedir. Bu yazımızda sizlere lojistiği yönetmenin 7 yolundan bahsedeceğiz.
İçindekiler
Lojistik Nedir ve Neden Önemlidir?
Lojistik, ürünlerin depoya gelmesinden alıcıya ulaşmasına kadar olan tüm süreçlerin düzenlenmesine denir. Ürünlerin tedarik edilmesi, depolama süreci, stok durumunun kontrolü, paketleme kontrolü, depo ve taşıma maliyetlerinin hesaplanması ve ürünün alıcıya ulaşması aşamalarının hepsi lojistiğin bir koludur. Lojistik çok önemlidir çünkü doğru planlanmayan bir taşımacılık organizasyonu, hem şirketinize fazla miktarda maddi zarar verecek hem de müşteri memnuniyetini çok düşük seviyelere çekip satın alımlarınızı etkileyecektir.
1.Lojistikte Planlama
Planlama iyi bir lojistik teşkilatının temelidir. Hiçbir şey rastgele olmayacağı için tüm adımlarınızı dikkatli bir şekilde planlamanız gerekir. Ürünlerin tedarikçiden alınması, adedi, stok durumunun kontrolü, sitenizdeki stoklarla deponuzdakilerin paralel olması ve taşıma işlerinin ayarlanması gibi konuların detaylı olarak planlanması, başarılı bir şekilde uygulanmasının ilk aşamasıdır.
2.Oluşacak Aksiliklere Karşı Hazırlıklı Olmak
Lojistik her ne kadar iyi planlanmış olsa da sorunlara çok açık bir bölümdür. Beklenmedik bir talihsizlik tüm taşıma zincirinizi etkileyebilir. Bu olaylara mahal vermemek için her zaman bir yedek planınız olmalıdır. Ortaya çıkabilecek maddi sıkıntılar, arızalar veya stok sıkıntıları lojistik bölümünüzü sekteye uğratacaktır. Mesela tedarik araçlarınızda meydana gelebilecek arızalardan korunmak için yedekte bir araç bekletmeniz veya iş görmeyen aracın görevini diğer araçlara dağıtmanız gerekebilir. Veya tedarikçinizden mal alamadığınız zaman başka tedarikçilerle çalışmanız gerekebilir. Tüm bu aksiliklerle başa çıkmak şirketinizin itibarı ve kazancı açısından çok önemlidir.
3.Depo Yönetimini İyi Yapmak
Depo yönetimi, lojistiğin düzgünce işlemesi için gerekli olan bir aşamadır. Depo yönetimi başlığı altında, ürünlerin depodaki dizilimleri, barkod yerleştirmeleri, ürünlerin stok takipleri, ürünlerin paketlenme aşamaları ve stokların siteye yansıtılması gibi aşamalar yer alıyor. Bunun gibi konuların başarılı bir şekilde yönetilmesi, zaman açısından şirketinize çok büyük fayda sağlayacaktır. İyi yönetilemeyen depo işleri hem satışlarınızı yavaşlatacak hem de sizi gereksiz yere oyalayacaktır.
4.Ulaşım ve Kargo
Lojistik denince akla gelen en önemli konu tabii ki de ulaştırmadır. Hem tedarikçinizden ürünleri teslim almanız hem de müşterilerinize ürünleri ulaştırmanız için ulaşım konusunu iyi ayarlamalısınız. Çünkü işleri rayına sokmak ve düzenli hale getirmek için tedarik sürelerini iyi hesaplamanız ve bir standartta ilerletmeniz gerekir. Hızlı teslim yapmak müşterilerde her zaman olumlu bir intiba bırakır. Bu yüzden ulaşım ve kargo hizmetlerinize önem vermelisiniz.
5.Otomasyona Geçiş Yapmak
Otomasyon sistemleri, işleri hızlı bir şekilde halletmenize ve düzeninizi kurmanıza yardımcı olacak yegane elementlerden birisidir. Depodaki ürünlerinizin stok sayısı belirli bir sayıya ulaştığında alarm veren veya direk tedarikçinize mesaj atan, barkodlarınızı otomatik okuyan, depoya giriş yapılan her ürünü otomatik olarak sitedeki stoklarınıza ekleyen bir otomasyon sistemi işlerinizi son derece rahatlatacak ve hızlandıracaktır.
6.Maliyetleri Hesaplamak
Lojistik alanında maliyetleri hesaplamak ve size zarar ettiren noktaları tespit edip bu alana iyileştirmeler yapmak şirketiniz adına atılacak önemli bir adımdır. Ayrıca tüm maliyetlerinizi ve giderlerinizi tek tek not almak, şirketinizin gelişimini izlemenizde size yardımcı olacaktır. Maliyetlerinize hakim olursanız şirketinizin bütçesini de buna göre ayarlayabilir, ticarete devam ederken kontrolü elinizde bulundurabilirsiniz.
E-ticaret lojistiği tehditler ve fırsatlar dahil olmak üzere birçok riskle doludur. E-ticaret yöneticisi olarak etkili bir lojistik stratejisi uygulayarak işletmenizi başarılı bir şekilde konumlandırabilirsiniz. Yazımızda paylaştığımız ipuçlarını firmanıza uyarlayarak e-ticaret lojistiğinizi iyileştirebilir ve kolaylaştırabilirsiniz.
Yepyeni bir e-ticaret deneyimi için DİA E-Power’ı hemen deneyin! Formu doldurun, sizi arayalım…