Kargo Gönderme Sürecinde Müşteri Deneyimini Nasıl İyileştirebilirsiniz?
E-ticarette daha iyi bir hizmet sunabilmenin ve müşteri memnuniyetini artırmanın yollarından biri kargo gönderim sürecinden geçiyor. Şirketlerin iyi bir işleyişe sahip olan kargo firması ile anlaşması ve sipariş ve kargo arasındaki iletişimin iyi yönetilmesi müşterilerden olumlu geri dönüş almak için yapılması gerekenlerin başında geliyor. Bir e-ticaret şirketi olarak sizler de kargo sürecine ayrı önem vererek, müşterilerinizin tekrar sizi tercih etmesi için kargo gönderimlerinde iyileştirmeler yapabilirsiniz.
İçindekiler
Müşteri Deneyimini Arttırmak için Kargo Süreçlerinde Neler Yapılabilir?
Teslim Tarihi Aralıklarını Belirleyin
Müşteriler alacağı ürün her ne olursa olsun, almadan önce ne zaman teslim edileceğine bakarlar. Bu yüzden öncelikle ürünlerinizin sipariş sürecinde ne zaman kargoya verileceğini ve hangi tarih aralıklarında teslim edileceğini müşterilerinize bildirmelisiniz. Ne zaman teslim alacaklarını bilmeden sipariş verdiklerinde ertesi gün teslim alacakları beklentisine girebilirler ve daha geç teslim almaları memnuniyetsizliğe yol açar.
Teslim tarihinizle ilgili belirttiğiniz tarihe göre bir gecikme yaşanacaksa da mutlaka arayarak ya da e-mail göndererek bilgi verin. Müşteri sizi siparişinin ulaşmadığı şikayetiyle aramadan önce siz ona bilgi verdiğinizde, bu memnuniyetsizlikten çok memnuniyete dönecektir.
Kargo Ücretlerini Belirtin
Müşteri deneyimini arttırmanın bir diğer yolu, ödeme öncesi ürün için geçerli olan kargo ücretinin belirtilmesidir. Müşteri ödeme sayfasına girdiğinde ek bir ücretle karşılaşmak yerine, daha önceden ödeyeceği ücreti bilmeli ve buna göre kararını vererek satın alma işlemini gerçekleştirmelidir. Ödeme sırasında daha önce bilmediği bir ek ücret ile karşılaşması müşteride sitenizle ilgili olumsuz bir algı yaratır.
Farklı Kargo Firmaları ile Anlaşın
Tek bir kargo şirketi ile çalışmak yerine müşterilerinize farklı seçenekler sunmak adına birden fazla kargo şirketi ile çalışabilirsiniz. Müşterilerinizin tercih edeceği kargo şirketlerinin bir arada bulunması, memnuniyetlerini arttıracaktır. Müşterinize daha önce iyi bir deneyim sunan kargo şirketini bulundurmanız ve onların rahatlık ile istediği kargo şirketini tercih edebilmesi, sizin de tekrar tercih edilmenizi sağlayacaktır. Tam tersi de geçerlidir. Tek bir kargo firmasıyla çalışıyorsanız ve bu firma da daha önce müşterinin sorun yaşadığı bir firma ise sitenizden alışveriş yapmamayı tercih edebilir.
Kargo Takip Sayfasına Yönlendirin
E-ticarette en çok tercih edilen özelliklerden biri de ürünün kargo sürecinin kolay takip edilebilmesidir. Bunun için müşterilerinize kargo takip numarası oluşturmalı ve link vererek onları kargo takip sayfasına yönlendirmelisiniz. Rahatça ürünlerinin teslim sürecini kontrol edebilmeleri müşteri memnuniyetini artıracaktır.
DİA E-Power mükemmel müşteri memnuniyeti yaratmak üzere tüm detaylar düşünülerek tasarlanmıştır. Siz de E-Power’ı hemen denemek için formu doldurun, sizi arayalım.
Kapıda Ödeme
Online alışverişlerde hala birçok müşteri kredi kartı bilgilerini paylaşmak istemiyor ve bu yüzden kapıda ödeme avantajı sunan şirketleri tercih ediyorlar. Kapıda ödemenin zaman zaman bazı dezavantajları görülebiliyor. Müşteriye ürünü gönderdiğinizde almaktan vazgeçip geri gönderdiğinde ya da evde bulunamadığında tüm kargo masrafını karşılamış oluyorsunuz. Burada önemli olan bu dezavantajları ne sıklıkta yaşadığınız. Kapıda ödeme seçeneği rakiplerinize göre fark yaratma şansı sunuyor ve satışlarınızı artırıyorsa devam edebilir, aksi durumda bu seçeneği sitenizden kaldırabilirsiniz.
Kargo sürecinde müşteri deneyimini arttırmak, çoğu zaman sattığınız ürünün kalitesinin önüne geçebiliyor. Müşterilerin her geçen gün online alışveriş alternatiflerinin, dolayısıyla rekabetin ve müşteri beklentisinin arttığını düşünürsek, kargo sürecinde yapacağınız iyileştirmelerin ve müşteri deneyiminin önemi de artıyor.