Corona’ya (KoronaVirüs) Karşı Alınabilecek Kurumsal Tedbirler
Koronavirüs, görüldüğü ülkelerle birlikte bizi de şimdiye kadar tecrübe edilmemiş bir durumla karşı karşıya bıraktı. Teknolojik olarak gelişmiş bir çağda yaşıyor olsak da görünen o ki biz dahil hiçbir ülke, böyle bir kriz ortamına hazırlıklı değil. Süreç en başından beri bilinmezlerle dolu ve sürecin ne zaman normalleşeceği de belli değil. Hepimiz birçok kanaldan gelen haberleri takip edip kendi süzgecimizden geçirerek güncel kalmaya ve bireysel veya kurum olarak tedbirler almaya çalışıyoruz. Bugün itibariyle Türkiye’de evde çalışma sistemine dahil olan birçok firma var.
Peki firmalar olarak bu dönemde nasıl tedbirler alabiliriz? Aşağıda sizler için derledik;
- Kriz yönetim planı oluşturun:
Seyahat gerektiren durumlarda ne yapılması gerektiği, işyeri hijyeninin arttırılması gibi konularda bir acil eylem ve iş devamlılığı planı yapmanız, alınması gereken önlemler ile alternatif iş yapma modellerini değerlendirmeniz önemlidir. - Çalışanlarınızla iletişim halinde olun:
Sakin tavırlarda olmanız onları da rahatlatacak, daha verimli çalışmalarına olanak sağlayacaktır. Uzaktan çalışma nedeniyle de, yüz yüze görüşmeler yapılamayacağı için iletişim kopuklukları yaşamamak adına iletişimde kalmak önemli. - Evden çalışma düzenine geçin:
İş yapınız uygunsa ve de altyapınız açısından engel yoksa evden çalışma düzenine geçiş yapın. Uzaktan çalışma için çalışanlara güvenli erişim için altyapısı sunmalısınız. Bulut tabanlı çözümler, güvenliğinizi istenen her yere genişletmenin temel anahtarı. - Şirket alışkanlıklarınızı zamana uydurma şansını değerlendirin:
Uzaktan çalışma, aslında birçok firma için de bazı alışkanlıkların artık değişmesi için bir fırsat. Hala çalışanını sürekli bir denetim altında tutarak çalıştıran iş kültürüne sahip kurumların çoğu için uzaktan çalışmaya geçiş zorunlu ama pozitif bir değişim yaratacak. - Tedarikçileriniz ve müşterilerinizle iletişiminizi arttırın: Satışlarınızın düşebileceği, tedarikçilerinizin ürünlerinizi tedarik edemeyeceği bu zorlu günlerde onlarla her zamankinden daha fazla iletişimde olmanız önemli. Müşterilerinize, onlara değer verdiğinizi gösterecek iletişim çalışmaları planlayarak sipariş iptallerinin ve hizmet alım ertelemelerini azaltmayı deneyebilirsiniz.
- Nakit akışınızı planlayın: Hemen hemen tüm sektörlerde yaşanan ekonomik düşüş nedeniyle mevcut nakit akış planınızı yeniden gözden geçirip ödemelerinizi planlamalı ve banka kredibilitenizi arttırmaya yönelik aksiyonlar almalısınız.
- E-ticarete ağırlık verin: E-ticaret satışı da olan perakende firmaları, mağaza tarafı satışları durma noktasına geldiği için e-ticarete ağırlık vermeli. Reklam bütçesini e-ticarete yönelik olarak daha yoğun kullanmalı, böylelikle mağaza tarafındaki kaybı dengeleyebilir.
- İthalat, ihracat süreçlerinizi gözden geçirin: Birçok ülkeyle aramızdaki ithalat ihracat süreçleri sekteye uğradı ama sizin ticaret yaptığınız ülkeyle ilgili henüz negatif bir karar çıkmadıysa problem yaşamamak için süreçlerinizi takip edin. Eğer alternatifiniz varsa yerli üretici veya tedarikçiye yönelebilirsiniz.
Bu zor süreçte yapabileceğimiz en iyi şeylerden biri de kendi firmanızda işe yarayan tedbirleri diğerleriyle paylaşarak birbirimize destek vermek. Sizler de kendi kurumlarınızda neler yaptığınızı yorumlar alanında bizimle paylaşın. Sağlıklı günlerde görüşmek dileğiyle!