kobilerin crm kullanmasinin 11 faydasi

CRM Kullanmanın KOBİ’lere 11 Faydası

Yiğit Nail Çiğdem Girişimcilik

Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ’ler) için rekabetin giderek arttığı günümüzde, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemleri, iş süreçlerini optimize etmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için hayati bir rol oynamaktadır. CRM yazılımları, KOBİ’lerin müşteri verilerini etkin bir şekilde yönetmelerine, satış süreçlerini iyileştirmelerine ve pazarlama kampanyalarını daha hedefli bir şekilde yürütmelerine olanak tanır. Bu yazıda, CRM kullanmanın KOBİ’lere faydalarını ve bu sistemlerin işletmeler için sunduğu 11 temel avantajı detaylı bir şekilde ele alacağız.

CRM’in KOBİ’lere Fayda Sağlamasının 11 Yolu

CRM sistemleri, müşteri ilişkilerini geliştirmede ve satışları artırmada KOBİ’lere büyük avantajlar sağlar. İşte CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları.

1. Daha İyi Müşteri Hizmeti 

Modern CRM yazılımlarının çok sayıda işlevi bulunmaktadır. Fakat özünde işletme – müşteri ilişkilerini geliştirmek için ortaya çıkmıştır ve halen ana faydası budur. CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları sayesinde işletmeler, hem çalışanları hem de müşterileri yönetir. Bütün kanallarda demografik bilgiler, satın alma kayıtları, önceki mesajlar gibi önemli müşteri bilgilerini toplayar. Böylece şirket içerisinde bu bilgilere ihtiyacı olanların kolayca erişebileceği bir havuz yaratır. Çalışanlar, müşteriler hakkında bilmeleri gereken her şeye kolayca ulaşarak daha memnun müşteriler yaratılmasını sağlayabilirler.

2. Artan Satışlar 

CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları arasında, satış sürecini düzene koyma, satış ağı oluşturma, temel satış sürelerini otomatik hale getirme ve tüm satış verilerini tek bir yerde toplamaya yardımcı olur. Bu da potansiyel olarak satışları ve üretkenliği artırır. Bir CRM, çalışanların her zaman güven duyacağı ve satışlarda sorunlar oluştuğunda adım adım çözüm üreten bir satış süreci oluşturmaya yardımcı olur.

3. Müşteriyi Elde Tutma 

Sadece satışları artırma değil, satış sonrasında müşteriyi elde tutma noktasında da yani müşteri sadakati oluşturma konusunda da CRM’lerin hayati önemi vardır. müşteri sadakatinin sağlanamaması, işletmelere gelir azalması, nakit akışının kesintiye uğraması gibi pek çok olumsuz etki yaratabilir. Bu yüzden CRM’de yer alan müşteri bilgileri ile müşteri sadakati yaratmak gerekir. CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları sayesinde müşteri duyarlılık analizi, otomatik indirim – hediye çeki oluşturma, müşteri destek otomasyonu ve müşteri davranış takibi yapılabilir.

4. Ayrıntılı Raporlar 

Müşteriler hakkında bolca veriye sahip olmak iyi bir şey olsa da, bu verileri kullanamadıktan sonra herhangi bir anlamı yoktur. CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları arasında, tipik olarak verileri anlamlı kılmak da yer alır. Böylece ayrıntılı raporlar alınabilir ve harekete geçebilir.

5. Yüksek Üretkenlik ve Verimlilik 

CRM yazılımları sıradan görevleri otomatik olarak hallederek, yalnızca insanların yapabileceği işlere çalışanların odaklanabileceği boşluğu yaratır. CRM, en az hata riskiyle çalışacağı için sorunsuz satış pazarlama süreçleri yönetir. Örneğin toplu gönderim yapılacak bir e-posta, hiçbir zaman yanlış kişiye gönderilemez. Çünkü müşteri ilişkileri yönetimi mail adresi yazarken hata yapmaz ama bir çalışan eliyle yazarken yapabilir. Böylece CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları arasında çok sayıda görevi otomatik olarak hallediyor oluşu, çalışanların daha üretken işler yapabileceği bir alan yaratır.

6. Merkezi Veri Tabanı

CRM yazılımlarının iyi yaptıkları bir diğer görev de müşterilerle ilgili bilgileri içeren bir merkezi veritabanı oluşturmaktır. Böylece CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları arasında yer alan bu özellik, bilgilere ulaşması gereken herkes için kolay ve etkili bir havuz oluşturur. Böylece çalışanlar eski dosyaları veya kayıtları incelemek için büyük zamanlar harcamazlar ve daha üretken bir çalışma ortamı oluşur.

7. Potansiyel Müşteri İletişimi 

Satış lideri yetiştirmek oldukça zor ve karmaşık bir süreçtir. CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları arasında yer alan bu özellik, liderlik gerektiren süreçleri otomatik olarak yürütebilir. Örneğin çalışanlara potansiyel müşterilere ulaşmaları gerektiğinde uyarılar gönderebilir ve e-postalardan, telefon görüşmelerine kadar her etkileşimi takip edebilirler.

8. İyileştirilmiş Müşteri Filtreleme 

Yalnızca isimlerden, telefon numaralarından ve mail adreslerinden oluşan bir müşteri listesi oldukça hantal ve bunaltıcı olabilir. Örneğin; şirketinizin yeni şubesinin açılışı için hangi müşterilere e-posta göndereceğinizi nereden bilebilirsiniz? Ankara şubesinin açılışı için İstanbul’daki müşterilere mail göndermek doğru mudur?

CRM yazılımları müşterileri, işletmelerin kriterlerine göre ayırabilir. Böylece ne zaman hangi müşteri grubuyla iletişim kurmak istenirse, o grubu öne çıkarabilir. Müşterileri konumlarına, cinsiyetlerine, yaşlarına, satın alma alışkanlıklarına ve akla gelebilecek pek çok farklı özelliğe göre sıralamak mümkündür.

9. Otomatik Satış Raporları 

CRM yazılımları içerisinde gösterge tabloları ve raporlama özellikleri de bulundurur. CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları arasında bu özellik ile satış kanalları ve daha birçok süreç otomatikleştirilebilir. Ayrıca hem satış ekibinin hem de yöneticilerin kolayca alabilecekleri performans raporları da oluşturabilir. Böylece her iki taraf da hedeflerini, performanslarını bir bakışta kolayca kontrol edebilir.

10. Daha Doğru Hedef ve Satış Tahminleri

Hemen hemen her işletmenin geçmiş performanslarını gözden geçirebilmesi ve gelecek için stratejik planlar yapabilmesi gerekir. CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları, içerisindeki otomatik satış raporlarını kullanarak, hedefleri, ölçümleri bu projeksiyona uyacak şekilde ayarlayabilirken, temel eğilimleri belirleyebilir ve gelecekteki satış performansından ne bekleneceği hakkında fikir sahibi olunabilir.

11. Kolaylaştırılmış İç İletişim 

Bir CRM yazılımı, işletmenin ve müşterilerin kendi aralarındaki iletişimi kolaylaştırmanın yanı sıra, çalışanların kendi aralarındaki iletişimi de daha kolay hale getirebilir. CRM kullanmanın KOBİ’lere faydaları arasında bu özellik, diğer çalışanların potansiyel müşterilerle nasıl iletişim kurduğunun görülebilir olması, ortak bir marka dili oluşturmaya yardımcı olabilir. Öte yandan ekibin kendi içerisinde birbirlerine uyarılar ve notlar gönderebilmesini sağlayarak üzerinde çalıştıkları projeleri bölmeden şirket içi iletişim kurulabilmesini de sağlar. Siz de bu süreçte DİA Yazılım ile çözüme ulaşabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için bizimle iletişime geçin!