İyi Bir Ön Muhasebe Programı Nasıl Olmalıdır?
Günümüzde teknolojinin de gelişmesiyle birlikte kağıt, defter ve klasör yığınları arasında tutulan ön muhasebe kayıtları online ön muhasebe programları üzerinden tutuluyor.
Günümüzde kullanılan ön muhasebe programları her ölçekten işletmenin kendi finansmanını kontrol ve takip etmesini kolaylaştırarak işletme devamlılığı için farklı konulara odaklanılmasını sağlıyor. Muhasebe kolay bir iş değildir. En iyi ön muhasebe programlarına bakıldığında; işletme finansmanını tek bir yerde izleme olanağı sunan ön muhasebe programlarının, muhasebesel işlemlerin takibinin daha kolay yapılmasını sağladığı görülüyor.
İçindekiler
Ön Muhasebe Programı Nedir?
Ön Muhasebe, firmaların günlük ticari hareketlerinden ve ticari ilişkilerinden haberdar olmak amacıyla yapılan muhasebedir.
Genellikle firma yetkililerinin işletme içi nakit alış-verişlerini, çek-senetlerinin hazırlanmasını, banka hesaplarını, müşterilerini ve tüm bunların hareketlerini, e-fatura ve irsaliyelerin düzenlenmesini ve bunların ciro edilmesi gibi işlemlerin takibini ön muhasebe yapar.
Şirketin sınıflandırma, raporlama ve analiz gibi daha detaylı finansal işlemlerinin bir ön hazırlığı olarak kabul edebileceğimiz ön muhasebe süreçleri firma bünyesinde takip edilir.
Ön Muhasebe Programı İçinde Neler Olmalı?
Ön muhasebe programı ile aşağıdaki konularda işlemlerinizi kolaylıkla takip edebiliyor olmalısınız.
- Cari Hesap Takibi: Tedarikçileriniz ve müşterileriniz arasında tüm ticari alım satım işlemlerinizi görebilmeli, tahsilat ve ödemelerinizi ne zaman yapacağınıza ya da alacağınıza dair detaylı bilgiyi cari hesap takibi sayesinde kolaylıkla takip edebilmelisiniz.
- Stok ve Depo Giriş/Çıkış Takibi: Ürün alım satımı yapan firmalar depolarındaki ürünlerinin takibini düzenli olarak yapabilmeli, böylelikle azalan yada biten ürünler ile ilgili miktarı görebilmelisiniz.
- Kasa/Banka Hesap Takibi: Firmanızın nakit akışlarını doğru takip etmek çok önemlidir. Banka hesaplarına yapılan havaleleri, çekilen veya yatırılan paraları, ödenen çeklerin tamamını kasa/banka hesap takibi ile izleyebilmelisiniz.
- Çek/Senet Takibi: Nakit kullanılmadan yapılan alım satımlarda kullandığınız çek/senetlerin takibini, giriş çıkışları kayderek tahsil edilecek ve ödenecek çek senet miktarını izleyebilmelisiniz. Böylece vadeleri takip edilip zamanı geldiğinde ödemeleri ya da tahsilatları yapılabilir.
- Fatura ve İrsaliye İşlemlerinin Takibi: Fatura ile yapılan mal ve hizmet alım satımları, mal sevkinde ve tesliminde irsaliyelerin hazırlanması ve takibini sağlayabilmelisiniz.
- Personel Takibi: Personellerinizin maaş, avans, prim, vergi giderlerini ve firmanız adına personellerinizin yaptığı harcamaları takip edebilmelisiniz.
İyi Bir Ön Muhasebe Programı Seçerken Sormanız Gereken Sorular Nelerdir?
İyi bir muhasebe programı tercih etmeden önce sorgulamanız gereken bazı başlıkları sıraladık:
- İyi bir ön muhasebe programı almak için firmanızın ihtiyaçlarını gözden geçirmelisiniz.
- Alacağınız ön muhasebe programının alt yapısının güvenliği ve geleceğin teknolojisini kullanıp kullanmadığını öğrenmelisiniz.
- İstediğiniz yerden ve cihazdan ön muhasebe işlemlerinizi yapabilmelisiniz.
- Seçeceğiniz ön muhasebe programının hızlı, kullanıcı dostu, kolay, anlaşılabilir olmalı ve işlemlerinizi kolaylıkla yapabiliyor olmalısınız.
- Ön muhasebe programını alacağınız firmaya, sorularınız ve sorunlarınız olduğunda ulaşabiliyor olmalı ve destek alabiliyor olmalısınız.
Ön Muhasebe Programı DİA’nın Avantajları Nelerdir?
- Hızlıca e-fatura veya e-irsaliye faturaları hazırlayıp kesebilirsiniz.
- Stok ve depo yönetimi yapabilir, maliyetlerinizi ve satış sonrası kârlılığınızı kontrol edebilirsiniz.
- Her yerden ve tüm cihazlardan sisteminize bağlanıp gelir-gider yönetimi, nakit akışı, kârlılık seviyesi gibi şirketinizin geleceği için hayati olan finansal durumunuzun takibini kolay ve etkin biçimde takip edebilir, raporlayabilirsiniz.
- DİA mevzuatta uygun olarak tüm güncellemeleri otomatik olarak gerçekleştirir.
- Kaydettiğiniz müşteri ve fatura bilgileri sayesinde yaklaşan ödeme ve tahsilat günlerinizi kolayca görüntüleyip, izleyebilirsiniz.
- DİA ile şube bazlı yönetim yaparak dilediğiniz kadar şube açabilir ve bu şubeler ile ilgili detay raporları alabilirsiniz. Her şubeye ayrı ayrı kullanıcı ve yetki tanımlaması yapabilirsiniz.
- Online tabanlı olduğu için DİA güvenilir bulut teknolojisi altyapısı ile kullanıcı tarafından oluşan sorunlarda bilgileriniz etkilemez. Sisteminize siber saldırı olsa bile veritabanınızın kaybolması, bozulması gibi sorunlar yaşamazsınız. Ayrıca merkezi sunucularımız üzerindeki otomatik yedekleme sistemi ile bilgileriniz güvenli bir ortamda saklanır.
- DİA ile istediğiniz an detaylı günlük, aylık ve yıllık olarak performans, kapanmamış fatura, alım-satım ve birçok rapor hazırlayabilirsiniz.
- Eksik veri kaydı, kayıtlarda kayma gibi elle yapılabilecek hataların önüne geçmek,
- Maddi kayıplar nedeniyle gelebilecek ceza durumlarını yaşamamak,
- Finansal işlemlerinizi tüm cihazlardan daha az vakit harcayarak yapabilmek ve
- Tüm işlemlerin düzenli ve hatasız olmasını sağlamak DİA’da mümkün.
DİA bulut teknolojisiyle hizmet verdiği için uzaktan çalışan firmalar için de yüzlerce avantaj sağlıyor.
Firmanıza bu süreçte sağlayabileceğimiz katkıyla ilgili bilgi almak için hemen 0850 455 30 30’dan bize ulaşın veya aşağıdaki İletişim Formumuz’u doldurun!