Oteller için Kapsamlı Yönetim
Yazın başlamasıyla birlikte tatilin vazgeçilmez tesisleri oteller, tatil köyleri gelen misafirlere güzel bir tatil geçirmek için canla başla çalışıyorlar. Peki oteller nasıl yönetilir? DİA Satış Eğitim Uzmanımız Sakine Gürel ile yaptığımız röportajda DİA Kurumsal Yönetim Sistemi Otel Yönetimi; mutlu otel müşterileri için nasıl bir Otel Yönetimi sunduğuyla ilgili sorularımızı yanıtladı.
- DİA Kurumsal Yönetim Sistemi içerisinde Otel Yönetimi için bir çözüm sunmaya ne zaman ve nasıl karar verdiniz? Bu süreç nasıl gelişti?
DİA’ nın Otel Yönetimi, online olarak sektöre çözüm sunma kararı 2008 yılında alındı. Ar-ge kadromuzun yıllara dayalı sektör bilgisini kullanarak tamamen online çalışan bir çözümü sunmayı hedeflenmiştir. Portföyde bulunan beş yıldızlı tesislerin ihtiyaç talepleri doğrultusunda geliştirilen modül, zaman içerisinde fonksiyonel özellikleri arttırılarak ve esneklik kazandırılarak kullanıma sunulmuştur. Geçen 10 yıl içerisinde irili, ufaklı bir çok tesisde bu ürünle ilişkili olarak Restoran Yönetimi, Stok Yönetimi ve Muhasebe Yönetimi, E-Devlet çözümlerinin de kütüphanede yer alması ile uçtan-uca tam bir çözüm sunulabilmektedir.
- DİA Otel Yönetimini daha çok hangi oteller tercih ediyor? Otel dışında hangi tür konaklama yerleri bunu kullanabilir?
DİA Otel Yönetimini ağırlıklı olarak çok şubeli tesisler, dağınık yapılarını tek merkezden anlık izlemek ve yönetebilmek için tercih etmektedirler. Bununla beraber mevcut kullanıcılarımız içerisinde, tatil köyleri, pansiyonlar, tek merkezli tatil otelleri, şehir otelleri, öğrenci yurtları gibi çok çeşitli konseptte hizmet sunan konaklama yerleri kullanmaktadır.
- Otel Yönetiminde ihtiyaçlar nasıl belirleniyor? Bu ihtiyaçlar neler ve bu ihtiyaçlar için hangi çözümler sunuluyor?
Otel Yönetiminde, en önemli ihtiyaç, misafirin rezervasyon kaydından başlayarak, resepsiyon check-in işlemlerine, tesis içinde ağırlanması ve check-out işlemlerine kadar olan süreçte; folyo işlemlerinin, oda ücretlerinin, ekstra harcamalarının, hızlı, sorunsuz yapılabilmesi ve takip edilebilmesidir.
Bununla birlikte diğer bir ana ihtiyaç ise; otelin arka planda takip edeceği maliyet unsurlarını (buklet malzeme ihtiyaçları, mutfak ihtiyaçları, temizlik maddesi, personel giderleri v.b..) doğru verilerle ve departman bazlı izlemek. Harcama veya yatırım gibi kararlar alınacak süreçlerde destek olacak verilerin, düzenli ve sağlıklı olarak izlenebilmesidir.
DİA Acente Kontrat Yönetimi ile aksiyon planları ve esnek fiyatlandırma ekranları ile ön büro çalışanları için hızlı hareket edebilme ihtiyacına çözüm buluyor.
Özellikle House Keeping faaliyetlerinin, ön büroya ve departman yetkilisine iletilebilmesi veya tesisler içerisinde ki ek hizmetlerin (SPA, Market, Kuaför, Restoran v.b.) DİA ile tek bir yazılım ile anlık takip edilebilmesi, tek bir merkezden yönetimi sağlıyor. Öncesinde bu birimler için randevu takiplerine kadar izlenmek istenmesi yine ihtiyaç olarak gelmektedir.
Müşteri memnuniyetine, müşteri görüşlerini değerlendirmek isteyen tesisler için gelen misafirlere çeşitli dillerde anket seçenekleri, işletme hizmet kalitesinin değerlendirilmesini sağlayarak ilk elden bilgi toplama imkanı sunulmaktadır.
Günlük verilmesi gereken (Polis Listesi v.b.) zorunlu bildirimler ve daha bir çok ihtiyaca cevap bulunmaktadır.
En temelde bahsedebileceğimiz bu konular dışında müşterilerimizin kendi tesisleri için değişen ve çeşitlenen farklı ihtiyaç ve talepleri içinde bir çok çözüm hazır olarak DİA Otel Yönetimi içerisinde bulunmaktadır.
DİA Kurumsal Yönetim Sistemi’nin en önemli farkı ve faydası Otel Yönetiminin arka planda fatura, muhasebe, masraf merkezi, stok takipleri gibi unsurlarla bütün halinde ve online olarak kullanılabilmesidir. Hazır olarak verilen, zengin raporlama seçenekleri bulunmaktadır. İşletmecilerin, tesis durumunu, gelir-gider durumlarını, doluluk raporlarını ve grafiklerini her yerden erişilebilir şekilde sunabilmesi de mevcut çözümler arasındadır.