restoran is plani nasil yapilir dikkat edilmesi gerekenler

Restoran İş Planı Nasıl Yapılır?

Gözde Sünbül ERP

Yemek yapma hobisini işe dönüştürmek isteyen pek çok insan restoran açma hayali kurar. Ne yazık ki birçok restoran işletmecisi için bir restoran işletmek bekledikleri gibi sonuçlanmaz. Başarısız olan restoran sahiplerinin en önemli başarısızlık nedeni restoranlarına en başından beri bir işletme olarak bakamamaları; sorunlarla ve beklenmedik masraflarla başa çıkma planları yapmadan ve bir restoran açmanın gerçek maliyetini bilmeden restoran açmalarıdır.

Bu tür sorunları önlemenin ve yatırım alma planınız varsa yatırımcılara kendinizi anlatmanın önemli bir yolu, iyi yazılmış bir restoran iş planı geliştirmektir. Restoran iş planıyla yatırımcılara ortaya çıkan herhangi bir sorunun üstesinden gelmek için acil durum planınız olduğunu ve konseptinizin uygulanabilirliğini gösterebilirsiniz.

Restoran İş Planı Neleri Kapsamalıdır?

Bir restoran iş planının standart bir iş planından farkı restoran sektörüne yönelik olarak vizyonunuzu yansıtması gerekliliğidir. Genel bir iş planının bileşenleriyle başlayıp, ardından bu alana özel başarı stratejinizi ekleyebilirsiniz. 

Güçlü bir iş planı aşağıdaki başlıklardan büyük bir kısmını içermelidir. Sıralamayı en güçlü olduğunuz konulardan en az ilgi çekecek konulara doğru sıralayabilirsiniz. 

1) Yönetici Özeti

Tüm iş planınızın en önemli başlıklarını özetlediğiniz bölümdür. Restoranınız bu sektörde hangi nişi dolduracak? Ne tür bir restoran açacaksınız? Restoranınızın adı, konumu, işteki rolünüz, ortaklarınız da dahil olmak üzere pazara nasıl gireceğinizi özetle anlatabilirsiniz.

2) Konsept

Restoran konseptinizi tanımlayın ve okuyucuyu fikriniz konusunda heyecanlandırın. Servis edeceğiniz yemek, konseptinizin ardındaki ilham ve servis tarzına genel bakış hakkında ayrıntı verin. Restoranınızın neden benzersiz olacağını açıkça tanımlayın.

3) Örnek Menü

Menü, herhangi bir restoranın en önemli temas noktasıdır. O nedenle basit bir yiyecek içecek listesinden daha fazlası olmalıdır. Logo ve konseptinizi yansıtacak bir tasarımla size özel bir menü oluşturun. Örnek menünüz ayrıca ayrıntılı bir maliyet analizine dayalı fiyatları da içermelidir. Böylelikle, yatırımcıların hedeflenen fiyat stratejinizi net bir şekilde anlamalarını ve finansal projeksiyonlar oluşturmak için ilk yapı taşını sağlayacak, ayrıca yatırımcılara bu ürünleri bu fiyatlara satmak ve nakit akışını doğru sağlamak konusunda iyi olduğunuzu gösterecektir. 

4) Hizmet

Eğer kaliteli yemek ve servis vermek konusunda iddianız varsa bu bölümde ne tür farklılıklar yaratacağınızı anlatabilirsiniz. Konukların hizmet deneyiminin ayrıntılarını açıklayarak, yaklaşımınızı yatırımcılara güçlü bir şekilde aktarabilirsiniz.

Restoranınız, misafirlerinizin mümkün olan en kısa sürede yemek yiyecekleri bir servise mi sahip olacak yoksa amacınız insanların vakit geçirmekten keyif alacağı bir ambiyans  yaratmak mı? Kapsamlı bir şarap programı yaptığınız işin ayrılmaz bir parçasıysa, bir şarap garsonunuz olacak mı? 

Çalışma saatlerinizi ve kaç çalışanı işe almayı planladığınızı, ayrıca konum olarak nereyi neden seçtiğinizi ayrıntılı bir şekilde anlatmaya çalışın.  

Hizmetin operasyonunuzun fark yaratacak bir bölümü olduğunu düşünmüyorsanız, konsept bölümünde kısaca ele almanız yeterlidir.

5) Yönetim Ekibi

Bu bölümde kendinizden ve şimdiye kadar kurduğunuz ya da kuracağınız ekipten kısaca bahsedebilirsiniz. Kariyeriniz boyunca edindiğiniz iş deneyiminin size başarılı bir restoran işletmek için gerekli becerileri sağladığını gösterebilirsiniz. Ekibinizin her üyesinden ayrı ayrı bahsedip güçlü yönünü tanımlayabilir, yönetim hiyerarşinizi de açıklayabilirsiniz. Örneğin, belirli alanların yöneticileri – yemek odası, bar, işletme, vs. – daha sonra size rapor veren bir genel müdüre rapor verecekler mi? Yoksa herkes size eşit mi rapor verecek? 

6) Tasarım

Restoranınızın tasarımı ve duygusuyla ilgili resimleri gösteren bir ilham panosu oluşturabilirsiniz. Odun fırınında yemek pişirmeyi ya da belli bir saatten sonra dans edilebilecek bir mekan olmasını mı planlıyorsunuz? Sevdiğiniz diğer restoranların aklınızdaki konsepte benzeyen görsellerini iş planınıza ekleyin. 

7) Hedef Kitle

Restoranınızda kim yemek yiyecek? Ne iş yapıyorlar, kaç yaşındalar ve ortalama gelirleri ne kadar? Bunları ayrıntılı olarak tanımladıktan sonra, belirlediğiniz konseptin bu hedef kitleye neden çekici geleceğini anlatın. Neden rakipleriniz yerine yeni restoranınızı tercih edeceklerini açıklayın. 

8) Yer

“Hedef Kitle” bölümünde sunduğunuz bilgiler ile bu bölüm arasında çok net bir bağlantı olmalıdır. Bu bölümde belirli bir alan tanımlamayabilirsiniz ancak restoranınızın bulunabileceği lokasyonlar hakkında düşüncelerinizi belirtebilirsiniz. İş planınızı okuyan kişilerin, hedef kitlenizle hayalinizdeki konseptin kesiştiğinden emin olmasını sağlayın. Metrekare, yaya trafiği, park yeri, otoyol erişilebilirliği ve diğer ayrıntılardan da bahsedebilirsiniz. 

9) Pazara Genel Bakış

Bu bölümde bölgenizdeki mikro ve makro piyasa koşullarını ele alabilirsiniz. Makro düzeyde, yerel ve bölgesel ekonomik koşulların neler olduğunu, restoranlar kötü gidiyorsa, sizinkinin neden başarısız olmayacağını, restoranlar iyi gidiyorsa, iyi giden restoranlarla nasıl rekabet edebileceğinizi açıklayın. Mikro düzeyde, doğrudan rakiplerinizin kim olduğunu belirtin. Hangi restoranların hedef pazarınızı paylaştığı ve kendinizi nasıl farklılaştıracağınız hakkında fikirlerinizi belirtin.

10) Pazarlama ve Tanıtım

Restoran ortamı giderek daha rekabetçi hale geliyor. Yatırımcılara açılış gününe kadar nasıl tanıtım yapmayı planladığınızı ve ilgiyi nasıl sürdüreceğinizi göstermek için açılış öncesi ve sonrası pazarlama planınızı anlatın. Bir PR / pazarlama ajansıyla çalışacaksanız, onları tanıtın ve neden onları seçtiğinizi açıklayın (en iyi bilinen müşterilerinden bahsedebilirsiniz). Değilse, sosyal medya, web siteniz ve bağlantılarınız aracılığıyla tanıtım için sağlam bir planınız olduğunu iletin.

11) Uzmanlar ve Danışmanlar

Hizmet almayı planladığınız insanları ve firmaları listeleyin. Örneğin:

Muhasebeci

Avukat

Mimar

Tasarımcı

Halkla İlişkiler ve Pazarlama Ajansı vb.

Size sunacakları hizmetleri, neden onları seçtiğinizi ve önemli başarılarını kısaca açıklayın.

12) İşletme Yapısı

Bu bölüm kısa olmalıdır. Ne tür bir işletme yapısı kurdunuz ve neden bu kararı verdiniz?   

13) Finansal Analiz

Yatırımcılar, yatırımlarından bir getiri elde edeceklerini görmek isteyecekleri için onlara bunun nasıl olacağına dair gerçekçi bir tablo çizin. İşçilik ve yemek maliyetlerinizi diğer operasyonel maliyetlerle birlikte doğru bir şekilde planlamak için çalışın ve bunları restoranınızın beklenen satış büyümesiyle karşılaştırın. Ayrıntılı bir finansal plan , işletmenizin gidişatını değerlendirmek için bir yol haritası sağlayacaktır.

 Restoranınızın tahmini büyümesini göstermek için genel bir başlangıç ​​bütçesinin yanı sıra, ne kadar harcayacağınızı ve ne kadar kazanacağınızı gösteren bir kar ve zarar tablosu eklemelisiniz.

Muhasebeciniz, iş planınızın bu bölümünde size rehberlik edebilir. Finansal durumunuzda size yardımcı olmak için anlaştığınız kişinin restoran alanında deneyime sahip olması çok önemlidir.

Restoran deneyimine sahip, iyi eğitilmiş bir muhasebeci, yatırımcılara göstermek için neye hazır olmanız gerektiğini tam olarak bilecektir. Üzerinde çalışmayı bekleyebileceğiniz temel tahminler şunlardır:

Faaliyetin ilk üç ila beş yılı için proforma kar ve zarar tablosu

Eşitlik analizi

Sermaye gereksinimleri bütçesi

Muhasebeciden sonra en fazla ihtiyacınız olacak şey size gün içinde ne kadar satış yapıldığını, kaç masanın dolu olduğunu, mutfakta ne kadar malzeme kaldığını nerede olursanız olun anlık gösterecek, size stratejinizi doğru yönetmenizde yardımcı olacak raporları sunacak bir muhasebe ve restoran programı. 

İhtiyacınız olan herşey ve daha fazlası DİA’da var. Ücretsiz denemek için hemen formu doldurun!