Sitenizi Canlıya Geçirmeden Önce Kontrol Etmeniz Gereken 14 Şey
İşletmenizin dijital ortamdaki yüzü olan web sitelerinizi canlıya geçirmeden önce zorlu geçiş sürecinde kontrol etmeniz gerekenler için bir liste oluşturduk.
İçindekiler
Web Sitesi Canlıya Geçişi Nedir?
Web sitesi canlıya geçişi bir web sitesinin arama motorları tarafından tanınması ve internette arama yapan kişiler tarafından dijital varlığınıza ulaşılabilmesini ifade eder. Öncelikle var olan sitenizin alt yapısını veya tasarımını mı değiştireceksiniz yoksa sıfırdan bir site mi kuracaksınız buna karar vermelisiniz. Yapılacak alt yapı değişikliği veya aynı domainle yeni bir site kurma gibi değişikliklerde arama motorlarındaki sıralamanızın bir süreliğine düşeceğini göz önünde bulundurmalısınız.
Web Sitesi Neden Canlıya Geçirilir?
HTTP’den HTTPS’ye Geçiş: Kullanıcı deneyimi için önemli olan HTTP ve HTTPS protokolü internet sunucuları ve kullanıcılar arasındaki bilgilerin nasıl aktarılacağını ve şifreleneceğini düzenleyen kurallardır. HTTP protokolü sadece bilgi alışverişlerinde kullanılır ve şifreleme yoktur. HTTPS güvenli metin aktarma iletişim protokolüdür. S olduğunda iletişimin şifrelendiğini anlayabiliriz. Örneğin: E-Ticaret sitelerinden alışveriş yaparken dikkat ettiğinizde göreceğiniz gibi HTTPS protokolü kullanılır. Bu şekilde 3. kişilerin kart bilgilerinizi ele geçirmemesi için şifrelenmiş olur.
Domain – Etki Alanı Adını Değiştirme:
İşletmeniz için yeniden markalaşmaya veya daha iyi bir URL’ye geçme isteği nedeniyle ortaya çıkar. Bu değişikliğin web sitesi sıralamanızı sıfırlayacağını bilmelisiniz. Domain adınızı almadan önce mutlaka dikkat etmeniz gereken konulara buradan göz atarak karar verebilir ileri vadede zamanınızı, enerjinizi ve sermayenizi boşuna harcamadan önüne geçebilirsiniz.
Yeni Bir Server’a Geçmek:
Bu birçok büyük marka tarafından performanstan kaynaklı yapılan bir değişiklik olmaktadır. Sunucunun barındırma koşullarından veya açılış hızlarından memnun değilseniz bu konuyu detaylı araştırarak güvenli bir sunucuya geçebilirsiniz.
Sitenize Mobil Sürüm Ekleme:
Günümüzde her alanda mobil cihaz kullanımı her geçen gün artmaktadır. Hedef kitlenizin cihaz kullanımlarını analiz ederek mobil cihazlara özel sitenizi optimize edebilirsiniz. Tüm cihazlarda farklı görüntülemeler istiyorsanız sitenize mobil sürüm ekleyebilirsiniz..
Sitenizin Yapısını, Haritasını veya Tasarımını Değiştirme:
Hem günümüz çağına uygun, hem kullanıcı dostu daha anlaşılabilir bir web sitesi istiyor veya dönüşümlerinizin, satışlarınızın var olan sitenizde veriminin iyi olmadığını analiz ediyorsanız böyle bir değişikliğe gitmeyi düşünebilirsiniz.
Web Sitesi Canlıya Geçişinde Dikkat Etmeniz Gerekenler
- Ziyaretçilerinize yapım aşamasında olduğunuzun bilgilendirmesini yapın.
- Web sitenizi yayına almadan önce tüm sayfaları tek tek test edin.
- Web sitenizi parça parça yayına açmaya başlayabilirsiniz. Örneğin; domain adınızı, web sitenizin tasarımını değiştirmek ve altyapı değişikliği için başka bir sunucuya taşıma işlemlerini sırayla yapabilirsiniz.
- Tüm sayfaların metin formatlarını, metinlerdeki imla hatalarını gözden geçirerek, düzenleyin.
- Sayfalarınızdaki linklerin doğru yere gittiğinden veya linklerde bir hata olmadığından emin olun.
- Web sitenizdeki tüm görsellerin doğru şekilde konumlandırıldığından ve boyutlarından emin olun.
- SEO konusunda sitenizi optimize etmeli, anahtar kelimelerinizi ilgili sayfalarınıza eşit olarak eklemelisiniz. Web sitenizin arama motorlarında görünürlüğünü artırmak için URL’sini, başlık etiketlerini, sayfa başlıklarını, görsel isimlerini, alt metinleri ve meta açıklamaları için anahtar kelimeleri her bir kategori ve ürün için ekleyin.
- Günümüzde mobil kullanım oldukça yaygın. Bu sebeple web sitenizin mobil cihazlardaki görünümlerini kontrol ederek, optimizasyonlarını gerçekleştirin. Google’ın sunduğu araçlar ile mobil uyumluluk testlerinizi yapın.
- Yavaş yüklenen siteler kullanıcı deneyimi için olumsuz olacağından GTMetrix gibi ücretsiz sitelerden analiz ederek hızı etkileyen konularda önlem alıp, web site hızı için düzenlemelerinizi yapmalısınız.
- Google Chrome, Internet Explorer, Firefox, Safari, Opera gibi tarayıcılardan web sitenizin nasıl göründüğünün kontrollerini gerçekleştirmeli, sorunlu bir görünüm varsa hemen müdahale etmelisiniz. Web sitenize farklı tarayıcılardan da ziyaretler olabileceğini unutmayın. Bu tarayıcılardan kontrol ederken bir kullanıcı gözünden tüm sitede dolaşmak ve form doldurmak yayına almadan önce önemli sorunların önüne geçmenizi sağlar.
- Sitenizdeki formların size sorunsuz ulaştığından emin olun.
- Hatalı bir sayfaya ve linke tıklandığında ziyaretçilerinizin karşısına çıkması için 404 sayfa tasarımlarınızı ilgi çekici hale getirin.
- Yedeklemelerinizin otomatik bir şekilde yapılması için ilgili ayarlamaları yapın.
- Google’ın ücretsiz sunduğu Search Console ve Analytics hesaplarınızı açın ve web sitenize bağlayın.
Search Console yeni içeriğinizin google botları tarafından hızlıca görülmesini sağlar. Ayrıca Google’da indekslenmesini istemediğiniz sayfaları da Search Console’dan kaldırabilir, web sitenizin performansı ile ilgili de bu araç sayesinde bilgi alabilirsiniz.
Google Analytics ise her web site sahibinin kullanması gereken bir araçtır. Yaptığınız tüm değişikliklerin sonucunu izlemenizi sağlayan bu araç ile ziyaretçilerinizin kimlerden oluştuğu, sizi nasıl buldukları ve web sitenize girdikten sonra neler yaptıkları hakkında detaylı bilgiler edinebilirsiniz.
Artık canlıya geçmeye hazırsınız.
E-ticaret yolculuğunuza DİA’nın kendini sürekli yenileyen, güvenilir altyapısı ile başlamak için hemen formu doldurun, size uygun çözümlerimizi önerelim.