Yeni Girişimlerde Görülen 6 Büyük Başlangıç Hatası
Yeni bir girişime başlarken göz önünde bulundurulması gereken birçok başlangıç hatası vardır. Girişimcilerin doğru bir başlangıç yapabilmeleri için kendilerini finansal olarak hazırlamaları ve yolun başındayken yapılan büyük masraflardan kaçınmaları gerekir.
İş planı oluştururken, bu masrafları önceden planlamak çok önemlidir. Çünkü girişimin başarısı, başlangıçta atılan adımlara büyük oranda bağlıdır. Bu yazımızda yeni girişimlerde görülen 6 büyük başlangıç hatasını ele almaya çalıştık.
İçindekiler
1. Ekipman
Yeni bir girişimin çok sayıda ekipmana ihtiyacı vardır. Masalar, ışıklar, bilgisayarlar, ofis ekipmanları derken, saymakla bitmeyecek pahalı eşyaya ihtiyaç duyulur.
Girişimcilerin en sık yaptığı başlangıç hatalarından birisi, daha yolun başındayken büyük bir ekipman yatırımı yapmaktır. Genellikle başlangıçta yapılan ekipman yatırımlarının büyük çoğunluğu, bir süre sonra gereksiz olduğunu gösterir. Bu yüzden girişimcilerin yeni ofis malzemeleri ve teknolojileri satın almadan önce uzun uzun düşünmesi tavsiye edilmektedir.
2. Ofis
Bir diğer önemli hata da, başlangıçta yapılan yüksek maliyetli ofis yatırımıdır. Bu yüzden girişimcilerin nasıl bir ofise ihtiyaç duyacaklarına yönelik olarak düşünmeleri gerekir. Başlangıçta göz ardı edilebilecek ofis gideri, bir süre sonra girişim için ciddi bir gider haline gelebilir.
Başlangıç aşamasındaki bir girişim, uzaktan çalışma ya da günlük kiralik ofis kullanımı gibi sistemlerden faydalanabilir.
Yeni girişimlerin bütçeleri sınırlıdır ve bu sınırlı bütçe, zaman içerisinde çok fazla masraf çıkarabilecek pahalı ofis yatırımını kaldıramayabilir.
3. Matbu Faturalar
Yeni bir girişim için her bir kuruşun bile büyük önemi vardır. Bu yüzden kağıt fatura kullanmak, masrafları önemli ölçüde artırabilir. Matbu fatura kullanımıyla hem satın alınan ürüne hem de faturayı işleme koyacak çalışana ödeme yapılır. Eğer dikkatli olunmazsa, matbu faturalar beklenenden daha maliyetli olabilirler.
Matbu faturalarla ilgili en büyük sorunlardan birisi de, gizlilikten uzak olmalarıdır. Kredi kartı numaraları gibi bilgiler fatura üzerinde yer alabilir. Birilerinin faturalar üzerindeki bilgileri okuması büyük bir güvenlik riskidir ve girişime ciddi zararlar verebilir.
4. Pazarlama
Başarılı bir pazarlama kampanyası, yeni bir girişim için önemli bir masraf kalemi demektir. Ancak pazarlama maliyetlerini azaltmanın da yolları vardır.
Pazarlama maliyetlerini azaltmanın belki de en güvenilir yolu, hedef kitleyi doğru belirlemektir. İdeal müşterilerinizin kimlerden oluştuğunu iyi belirlerseniz, pazarlama giderlerinin büyük bölümü doğru hedef kitleye ulaşmaya çalışmaktan oluşur. Böylece her ne olursa olsun müşteriniz olamayacak kitlelere reklam bütçesi ayırmamış olursunuz.
Pazarlama maliyetlerinden tasarruf etmenin bir diğer yolu da, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi pazarlamak için Facebook, Instagram, LinkedIn ve Twitter gibi sosyal medya platformlarında aktif olmaktır. Bu platformların ücretli reklam modelleri olsa da, ücretsiz biçimde de pazarlama yapılabilir. Çok sayıda potansiyel müşteriye ücretsiz ulaşabilmek, pazarlama maliyetlerinden tasarruf etmenin önemli bir yoludur.
Yeni girişimlerin başlangıçta yaptığı hatalardan birisi de, pazarlama için fazlasıyla personel çalıştırmaktır. İlk etapta dışarıdan çalışan bir pazarlamacı ile anlaşılabilir. Hatta bir pazarlama ajansı tutularak, pazarlama süreçleri tümüyle o ajansa devredilebilir.
5. Sigorta
Sigorta yaptırmak, yeni bir girişim için büyük bir masraf olabilir. İyi haber şu ki, bu maliyeti dengelemenin yolları vardır. İlk seçenek, şirketin mülkiyetinin bir kısmı karşılığında riskleri üstlenebilecek yatırımcılardan fon sağlamaktır.
Bir diğer seçenek, batıda birçok girişimin sık uyguladığı “kendi kendine fon ayırma” yöntemidir. Olası felaket senaryolarında oluşacak masrafı karşılamak üzere belirli bir miktarı kenara ayırmak, işletmelerin kendi kendilerini sigortalayabilmelerini sağlıyor.
Tabii ki her işletmenin kendine göre riskleri vardır. Yukarıda yer alan seçeneklerin yetersiz kalabileceği çok sayıda senaryo mevcuttur. Dolayısıyla girişimciler, deneyimli sigortacılardan başlangıç sürecinde tavsiyeler almalıdır. Ancak, proaktif bir yaklaşımla girişiminizi hem büyük masraflardan hem de olası facialardan koruyabilirsiniz.
6. Reklam
Yeni bir girişime başlamak ve ilk satışları yapabilecek şekilde tanıtım yapmak, karşılaşılan en büyük zorluklardan birisidir. Marka bilinirliği yaratmak ve müşteri sadakatı oluşturmak, çeşitli reklamcılık tekniklerine bağlıdır. Basılı reklamlar, televizyon reklamları, açık hava reklamları ve Google reklamlarına kadar her biri farklı stratejiler gerektirir. Böylesine çeşitli reklam alanlarına ne kadar harcanması gerektiğini anlamak, başlangıç aşamasındaki bir girişimin başarılı olup, olmayacağını belirleyebilir.
Saydığımız reklam alanlarından her biri, önemli bir gider kalemi haline gelebilir. Bu yüzden yeni girişimlerin önceden reklam planlaması yapmış olması çok önemlidir. Başlangıçta küçük bütçeler ayırmak ve deneyip, gözlemleme yöntemini kullanmak faydalı olabilir. Ürün veya hizmetin piyasaya sunulacağı tarih, hedef müşteri kitlesi gibi kriterler, hangi reklamların en iyi sonuçları vereceğine yardımcı olur.
ERP Programı Yeni Girişim Masraflarınızı Azaltır
İyi bir bulut ERP programı, herhangi bir girişim için büyük miktarda para tasarrufu sağlayabilir. Faturaların düzenlenmesini ve ödemelerin izlenmesini otomatikleştirerek, bir girişimin muhasebe departmanının giderlerini azaltabilir.
E-fatura kullanmak, zamandan tasarruf etmeyi sağlar ve artan zaman girişimi büyütmeye ayrılabilir. Ek olarak muhasebe programı, tüm ödemelerin zamanında yapılmasını sağlayarak, bir girişimin aksi durumda ödemek zorunda kalacağı gecikme ücretlerini ve faiz ödemelerini engelleyebilir.
Genel olarak ERP programları sayesinde işletmenin gelir / gider ve bütçe takibi yakından yapılabilir. Ayrıntılı raporlar sayesinde geleceğe yönelik adımlar daha güvenli bir şekilde atılır.
Türkiye’nin en gelişmiş bulut ERP programı DİA ile, girişiminizin başarılı olmasını sağlayabilirsiniz. DİA hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıda yer alan formu doldurun, sizi en kısa sürede arayalım.